Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών
Πολιτισμός και πολιτιστικές εκδηλώσεις » Μουσική » Νέα - 22/03/2006Δύο εξαίρετοι Έλληνες καλλιτέχνες θα εμφανιστούν στη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών που θα δοθεί την Παρασκευή 24 Μαρτίου 2006 ώρα 20.30 στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών:
Ο επί σειρά ετών πρώτος ομποΐστας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Ευάγγελος Χριστόπουλος, μουσικός με πλούσια καλλιτεχνική δραστηριότητα εντός και εκτός Ελλάδος, του οποίου οι ερμηνείες ελκύουν την προσοχή και επισημαίνονται διεθνώς με εξαιρετικούς επαίνους από μουσικοκριτικούς μεγάλου κύρους, και ο εξαιρετικά ταλαντούχος αρχιμουσικός Βασίλης Χριστόπουλος, σημερινός καλλιτεχνικός διευθυντής της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Νοτιοδυτικής Γερμανίας, αλλά και τακτικός συνεργάτης τόσο των ελληνικών συμφωνικών ορχηστρών όσο και της Γερμανικής Όπερας του Ρήνου στο Ντύσσελντορφ.
Η ΚΟΑ υπό τη διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου θα ερμηνεύσει, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση υπό την τελική του μορφή, το Συμφωνικό ποίημα για όμποε και ορχήστρα «Ολόκληρη νύχτα» του Τάκη Καλογερόπουλου (γενν. 1946) που είναι αφιερωμένο στον ομποΐστα Ευάγγελο Χριστόπουλο, ο οποίος ήταν και ο πρώτος ερμηνευτής της ημιτελούς πρώτης εκδοχής του έργου το 1972 στο θέατρο Ρεξ, με τη συσταθείσα επί δικτατορίας ορχήστρα «Παναρμόνια» και μαέστρο τον αείμνηστο Άκη Καβαλλιεράτο. Το κομμάτι, έργο περιγραφικής μουσικής που βασίζεται στο ποίημα του Άρη Αλεξάνδρου «Ολόκληρη νύχτα», αντλεί μουσικές ιδέες από τα τεκταινόμενα στους εξαίσιους στίχους του ποιήματος.
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει επίσης το Συμφωνικό ποίημα «Ορφέας» του Φραντς Λιστ (1811-1886), το τέταρτο από τα 13 συμφωνικά ποιήματα που έγραψε ο Ούγγρος συνθέτης, εμπνευστής της μορφής του συμφωνικού ποιήματος. To έργο, προορισμένο ως εισαγωγή για μία παραγωγή της όπερας του Γκλουκ Ορφέας (αντί της εισαγωγής που είχε συνθέσει ο Γκλουκ) που θα διηύθυνε ο Λιστ στο Θέατρο της Αυλής της Βαϊμάρης, γράφτηκε το 1854 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 16 Φεβρουαρίου της ίδιας χρονιάς. Θεωρούνταν από τον Βάγκνερ το τελειότερο συμφωνικό ποίημα του Λιστ. Ο ίδιος ο Λιστ, στον μακροσκελή πρόλογο της παρτιτούρας του έργου, αναφέρει ότι το «πρόγραμμα» του συμφωνικού ποιήματος δεν βασίζεται στο μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, αλλά στον χαρακτήρα του λυρικού Ορφέα, όπως απεικονίζεται, τραγουδώντας με τη λύρα του να ημερεύει τα άγρια ζώα, στο αρχαίο ετρουσκικό βάζο που είχε δει σε μια επίσκεψή του στο Μουσείο του Λούβρου.
Το πρόγραμμα της συναυλίας θα κλείσει με τη Συμφωνία αρ. 4 σε ντο ελάσσονα του Φραντς Σούμπερτ (1797-1828), την οποία ο συνθέτης άρχισε να γράφει σε ηλικία μόλις 19 ετών και την οποία «βάφτισε» ο ίδιος Τραγική μετά την ολοκλήρωσή της στις 27 Απριλίου 1816. Η σύνθεση είναι πιθανότατα επηρεασμένη από τα αριστουργήματα του Μπετόβεν που είναι γραμμένα επίσης στη ντο ελάσσονα, όπως η Πέμπτη συμφωνία, η εισαγωγή Κοριολανός και το Κουαρτέτο, έργο 18 αρ. 4. Χαρακτηριστικό επίσης της συμφωνίας είναι ότι ο συνθέτης χρησιμοποίησε για την ενορχήστρωσή της τον ασυνήθιστο για εκείνον αριθμό των 4 κόρνων.
Προσθήκη άρθρου σε: Freestuff | Del.icio.us | | | | ForaCamp (top) |